-
-
Ποια είναι η συνεισφορά της μοντεσσοριανής εκπαίδευσης στην ακαδημαϊκή πρόοδο ενός παιδιού
Τα παιδιά που αποφοιτούν από ένα μοντεσσοριανό σχολείο μπορούν να ανταποκριθούν- και συχνά υπερκαλύπτουν- στις ακαδημαικές απαιτήσεις του Δημοτικού. Επιπλέον, τα παιδιά αυτά τείνουν να έχουν κατακτήσει υψηλά επίπεδα συγκέντρωσης, έναν οργανωμένο και αυτόνομο τρόπο σκέψης και δουλειάς και έχουν αφομοιώσει κάθε γνώση εμπειρικά οπότε και με πλήρη συνειδητότητα και κατανόηση. Το σημαντικότερο, διαθέτουν ένα δυνατό εσωτερικό κίνητρο και αγάπη για τη μάθηση που θα τους συντροφεύει μια ζωή, γιατί στην πρώτη ηλικία γνώρισαν και κατέκτησαν αυτόνομα τη ζωή τους και τον κόσμο γύρω τους.
Είναι εύκολη η μετάβαση ενός παιδιού που προέρχεται από μοντεσσοριανό προσχολικό περιβάλλον (4 ετών φοίτηση) σε ένα παραδοσιακό περιβάλλον δημοτικού;
Έρευνες έχουν δείξει πως τα παιδιά που προέρχονται από ένα μοντεσσοριανό περιβάλλον έχουν προετοιμαστεί ακαδημαϊκά, συναισθηματικά και κοινωνικά για τη ζωή και όχι μόνο για το ακόλουθο ακαδημαϊκό περιβάλλον. Έχουν αναπτύξει την ατομικότητα τους, αλλά και μια βαθιά κοινωνική συνείδηση. Ανάμεσα στα δυνατά τους σημεία είναι η προσαρμοστικότητα, η αγάπη για τη μάθηση και ο σεβασμός, η σύνδεση και η εμπιστοσύνη προς τα άλλα παιδιά αλλά και τους ενήλικες.
Ποια είναι η διαδικασία μάθησης στα δύο περιβάλλοντα του Montessori Community School;
Και στα δύο περιβάλλοντα, που είναι σχεδιασμένα με βάση τις ιδιαίτερες ανάγκες των παιδιών των δύο διαφορετικών ηλικιακά ομάδων, τα παιδιά είναι οδηγοί της μάθησής τους, και ελεύθερα να εξελιχθούν στο δικό τους ρυθμό με βάση το ενδιαφέρον τους. Οι δασκάλες εισάγουν στα παιδιά το υλικό, με βάση πάλι το ενδιαφέρον του παιδιού και την προσωπική του εξέλιξη, προσφέροντας εξατομικευμένη εκπαίδευση για κάθε παιδί.
Τα παιδιά δουλεύουν ατομικά μόνο ή υπάρχουν και ομαδικές δραστηριότητες;
Τα παιδιά επιλέγουν την δουλειά τους αλλά και πώς θέλουν να περάσουν την ημέρα τους. Υπάρχει δυνατότητα να συμμετέχουν σε δραστηριότητες με όλη την τάξη, να συνεργάζονται σε μικρές ομάδες για κάποια δραστηριότητα, αλλά και να δουλέψουν ατομικά.
Πόσο χρόνο περνούν έξω τα παιδιά;
Τα παιδιά μπορούν να μετακινούνται απρόσκοπτα μέσα και έξω, κατά τη διάρκεια της ημέρας. Ο εξωτερικός χώρος είναι εξίσου οργανωμένος και προετοιμασμένος με δραστηριότητες για το παιδί με τον εσωτερικό.
Πότε ξεκινά η περίοδος εγγραφών;
Δεν υπάρχει ορισμένη περίοδος εγγραφών. Η εγγραφή του παιδιού εξαρτάται από τη διαθεσιμότητα θέσεων στα δύο περιβάλλοντα. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει θέση το όνομα του παιδιού μπαίνει σε λίστα αναμονής.
Tι περιλαμβάνεται στα δίδακτρα;
Τα δίδακτρα καλύπτουν την εγγραφή, τα υλικά και τα σχολικά είδη που προσφέρονται στο παιδί.
Ποια είναι τα 2 προγράμματα που παρέχει το Montessori Community School και το ωράριο τους;
Υπάρχει το περιβάλλον της Βρεφικής Κοινότητας, για παιδιά περίπου 1 έτους, από τη στιγμή που περπατήσουν, έως 2,5 ετών και το Σπίτι των Παιδιών για παιδιά 2,5 έως 6 ετών.
Υπάρχουν 2 επιλογές ωραρίου και για τα δύο προγράμματα:
Α. 09.00-13.00
Β. 09.00-15.00
Διαθέτει το Montessori Community School υπηρεσία σχολικού;
Υπάρχει σχολικό για μια ή δύο διαδρομές ημερησίως, ανάλογα με τις ανάγκες της οικογένειας. Δίνεται ιδιαίτερη προσοχή στην ασφάλεια με ειδικά παιδικά καθίσματα για παιδιά ηλικίας 4 και κάτω, ενώ τα παιδιά παραλαμβάνονται και παραδίδονται μόνο στο χώρο του σπιτιού τους, σε εξουσιοδοτημένα πρόσωπα.
Πότε μπορεί ένα παιδί να έλθει στο 1ο περιβάλλον της Βρεφικής Κοινότητας;
Από τη στιγμή που περπατήσει, 1 έτους περίπου.
Χρειάζεται ένα παιδί να έχει βγάλει την πάνα για να γίνει δεκτό στο σχολείο;
Δεν είναι απαραίτητη προϋπόθεση, αλλά μόλις γίνει μέλος της κοινότητάς μας, ενθαρρύνουμε και βοηθάμε το παιδί να αφαιρέσει την πάνα.
Tα παιδιά χρειάζεται να έχουν κολατσιό από το σπίτι;
Το κολατσιό παρέχεται από το σχολείο και στα δύο περιβάλλοντα. To παιδιά που τρώνε μεσημεριανό στο σχολείο, φέρνουν το γεύμα τους από το σπίτι.
Μπορούν τα παιδιά να κοιμηθούν στο σχολείο;
Τα παιδιά που φοιτούν και στα δύο προγράμματα και μένουν μετά τις 13.00 μπορούν να κοιμηθούν σε ειδικά διαμορφωμένες αίθουσες ύπνου.