-
-
- Το παιδί μαθαίνει ζώντας. Πρόκειται για μια αισθητηριακή εκπαίδευση, οπότε και η γνώση στηρίζεται στις εμπειρίες του
- Κάθε παιδί είναι σώμα, νους, ψυχή και οτιδήποτε το περιβάλλει σε μια μοντεσσοριανή τάξη υπηρετεί την τρίπτυχη αυτή ανάπτυξη
- Η συνύπαρξη μεικτών ηλικιών διαμορφώνει μια εμβρυακή μορφή κοινωνίας όπου μεγάλοι και μικροί ζουν με αποδοχή, σεβασμό και αγάπη και συμβάλουν ασυνείδητα ο ένας στην ανάπτυξη του άλλου
- Καλλιεργείται και ενθαρρύνεται η ανεξαρτησία και η αυτό-φροντίδα από την πρώτη κιόλας μέρα (π.χ. ντύσιμο, φαγητό, τουαλέτα)
- To παιδί επιλέγει κάποια δραστηριότητά με βάση το προσωπικό του ενδιαφέρον και έχει την ελευθερία να δουλέψει με το δικό του ρυθμό, ενδυναμώνοντας την αυτονομία του και την αυτοπεποίθησή του
- Το μοντεσσοριανό υλικό στηρίζει την αυτοεκπαίδευση. Δουλεύοντας με κάποιο υλικό, το παιδί εξελίσσει τη δουλειά του, αξιολογώντας τις ενέργειές του σε σχέση με το αποτέλεσμα
- Ενθαρρύνεται η συνεργασία και τα ομαδικά παιχνίδια, χωρίς τη συμμετοχή ενηλίκων
- Οι κύκλοι κοινωνικής αγωγής που γίνονται κατά τη διάρκεια της ημέρας εισάγουν στα παιδιά με τη μορφή παρουσίασης κοινωνικά αποδεκτούς τρόπους με τους οποίους μπορούμε συνδεόμαστε ο ένας με τον άλλο με αξιοπρέπεια, ελευθερία και σεβασμό
- Μέσα από το μοντεσσοριανό υλικό, εισάγονται στο παιδί αφηρημένες έννοιες με απτό τρόπο, βοηθώντας το να κατανοήσει τον κόσμο που το περιβάλλει και να προσαρμοστεί
- Η παιδαγωγός καθοδηγεί, παρουσιάζοντας το υλικό στο παιδί και βοηθώντας το παιδί να λειτουργήσει αυτόνομα. Δεν παρεμβαίνει στη δουλειά των παιδιών. Ο ρόλος της βασίζεται στην παρατήρηση.
-